2013. május 7., kedd

#9. Kritika - They can change my life

Cím.: They can change my life
Link.: http://mydreamaboutlondonandonedirection.blogspot.hu
Író.: Fanni Kmett

Jennii.:
Kinézet.: 
Húha, nem tudom hol kezdjem. Haladok fentről lefelé. A fejléc szerintem jó, nekem tetszik. A modulban a szövegeket színét állítsd át más milyenre, mivel a háttér is majdnem ugyanolyan színű, nehezen olvasható. A chatet, ha tudod - nem értek ezekhez a blogspot chates dolgokhoz - akkor húzd összébb, mert nem szép, hogy kilóg a modul sávból. Az oldal megjelenítést szerintem rakd a blog tetejére. A szereplőknél figyelj arra, hogy a nevük egységesen legyen írva. Gondolok itt arra, hogy Lily neve is a kép alá legyen írva. Illetve Zaynról és Niallről tehetnél be olyan képet amin közelebb vannak és Louisról olyat, amin csak egyedül van. Sok olyan blog van, ahol találsz róluk egységes képet, mint például Noricii desing blogján. De az tényleg jó, hogy próbáltál róluk úgymond egységes képet berakni. Figyelj arra, hogy a fejezet színe és betűtípusa megegyezzen.
Pontozás.: 5/3.5

Sztori.: 
Ezt a Sziasztok az én nevem Fanni dolgot nem nagyon tudtam hová tenni. Aranyos, hogy bemutatkoztál de erre szolgálnak a bemutatkozó modulok stb. Én egy prológust szívesebben olvastam volna. Az első fejezetben ezt a .: Sziasztok, mint már mondtam Berni vagyok részt sem értettem, mert eddig sehol senki nem említette. Vagyis így nem, hogy mintha Ő mutatkozna be. Figyelj az egységre. Az igeidőkre nagyon figyelj!! Ha múltban kezdesz el írni ne térj át jelenbe. Lehet, mikor írod múltnak tűnik de ha átolvasod rájössz. Nekem az egész kicsit olyan, mintha gonoszan beleolvastam volna valaki naplójába. Felesleges kiírni a fejezetek elé, hogy Berni szemszöge. Senki nem fogja feltételezni, hogy más szemszögéből írod. Ha változás van azt írd ki. Az alapsztori megmondom őszintén nekem kicsit sablonos. Vagy a suli miatt vagy munka miatt Londonba költöznek a Directionerek, majd a Nando's-ban összefutnak Niallel. Ebben semmi eredetiséget nem látok, ne haragudj.
Pontozás.: 5/3

Fannii.:
Kinézet.:
A fejléc az nagyon jó, stílusos. De a háttér....az felhő vagy hóesés? Érdet, legalább a bloggal kapcsolatosan rakj be egy hátteret, vagy egy egyszínűt ami nem köt le jobban , mint maga a blog. A fejléc alatt leírtad mire is számíthatunk satöbbi. Ez oké. Úgy írtad le mint egy külső szemlélő. A szereplőknél már Te vagy Berni, míg a prológusban pedig megint külső szemlélő vagy. De a fejezeteknél Te vagy a főszereplő  Ez furcsa volt. A furcsa alatt pedig azt értem, hogy nem a legjobb megoldás. A lélekszámlálót szerinted rakd el valamivel feljebb, és színt is válts...Háromszor tekertem fel s alá a blogot mire rájöttem, hogy a blogarchívum a jobb oldalon van. A nevekkel csupán annyi, hogy a Berni az a Bernadett egyik becézése. A Hédi az meg a Hedvigé. Ezek mind magyar nevek. Míg anyu, apu angol nevekkel futnak. Vagy angolosítsd a neveket vagy fordítva. A fejezetek elejét illetően, szerintem felesleges mindig írni, hogy "Sziasztok, itt a következő." Nem azért, de látják. Jó más is kiírja, de minden egyes fejezetnél.
Óóóóó, és nekem az nem jön be, hogy komment és feliratkozó szabályt hozol létre. Semmi értelme, ha kényszeríted az olvasókat, hogy kommenteljenek már csak azért sem fognak. Ezt hívjak dacnak. Mindenkinek szíve joga, hogy ír vagy sem. Biztos vannak olyan olvasóid, akik egyszer sem írtak. A néma támogatók a legerősebbek. Ezt jegyezd meg.
Pontozás.:5/3,5

Sztori.:
Sablonos.
Próbálsz, látszik, hogy igyekszel egyéniséget és újdonságot belevinni a helyzetbe. De az olvasó tudja, hogy mi fog történni. Összejönnek, szétmennek, a csaj elüti egy autó, elveszti a memóriáját megfog egy pólót és visszajön, majd esküvő és gyerek. Vigyél bele valami eredetit, egy nagy csavart, mert így -sajnálom, hogy ezt én mondom ki-de el fogod veszíteni az olvasóidat.
Pontozás.:5/2

Végleges értékelés.:

Kinézet.: 3,5
Sztori.: 2,5

2 megjegyzés:

  1. köszönöm szépe a kritikát. Az elején furcsa volt olvasni a rossz dologokat, de amikor a végére értem teljesen össze állt minedn. És teljesen igazatok van. Sokat segítettek. Köszönöm!! :D

    VálaszTörlés