2013. május 9., csütörtök

#20. Kritika - A tökéletes hang

Cím: A tökéletes hang
Link: http://tokeleteshang.blogspot.hu/
Író: Vanessza

Fannii.:
Kinézet.:
A fejléc szép, bár sokkal szebb és esztétikusabb lenne, ha egyik oldaltól a másikig tartana. A "lélekszámlálót" meg mindenképpen felülre raknám, mivel igazán büszke lehetsz rá.
A prológus pedig-mint már mondtam-ugyanolyan fontos része a blognak, mint a többi fejezet. Tehát egyáltalán nem előnyös és vagány, ha külön modult csináltok neki.
A fejezeteket elolvasva, nekem annyi ragadta meg a figyelmem, hogy Te a kérdőjelek meg a felkiáltó jelek elé is pontot raksz. Fölösleges. Meg amikor leírsz egy mondatot, mondjuk:
"-Állj! Elenor mi van?-Kérdeztem"
A kötőjel utáni részt, egyáltalán nem kell nagy betűvel kezdeni, mivel az nem új mondat, csupán folytatod. Erre is vigyázz!
Pontozás.: 5/4

Sztori.:
A prológusról annyit, hogy az egyáltalán nem jó, hogy egyik mondatban múlt időt használsz a másikban már jelenben írsz. Ezt most így az elején kell eldönteni, mert ez a váltakozás- lehet véletlen vagy tudatos- de hanyagságra vall. Az meg, hogy odaírtad, hogy 'tudom, hogy nem a legjobb, de mindent leírtam, amit akartam". Ezt miért? Ha esetleg nem tudnád:
TE vagy az író.
TE döntöd el, jónak találod-e a fejezetet vagy sem.
Ha jó? Akkor tedd ki.
Ha nem? Akkor ülj rajta és ne tedd ki.
Magáról a sztoriról csak annyit, hogy én már olvastam ehhez hasonlót. Ezt nem a lopásra értem vagy valami, hanem erre, hogy ez egy igen felkapott téma, hogy a csaj is benne volt az X Faktorban. Ezért nehéz is kitűnni, és újat mutatni, De kitartást, és ihletet, hogy neked ez sikerüljön.
A prológusnál "ejtett hibák" számomra betettek..Szóval.
Pontozás.:5/3,5

Jennii.:
Kinézet.:
Az a vicces, hogy pont akkor változtattad meg a dizit, mikor rámentem a blogra. Hát Fanni kritikája szól a régiről, az enyém az újról.
A mostani fejléc nekem jobban tetszik, mint az előző. De még most is elmondom ugyanazt. Figyelj - te vagy, aki csinálja neked - hogy megfelelő legyen a méret, mert az úgy csúnya, hogy egyszer csak véget ér a fejléc. A rendszeres olvasókat tedd lejjebb és az oldal megjelenítést tedd felülre - hisz ahogy Fanni is írta - van mire büszkének lenni. Hátteret szerintem válts, ahogy tudsz mert nagyon nem előnyös. Megfájdult a szemem, ahogy olvastam ettől a sok virágtól. A háttér elnyelni a szöveget.
Pontozás.: 5/3.5

Sztori.: 
Ah, és a prológusnak ismét egy külön oldal szánva. A prológus a bloghoz tartozik, nem egy külön álló valami, mint például a szereplők felsorolása képekkel. Ez vezeti fel a sztorit, ez ad neki egy körítést. Mint a könyvek hátulján a tartalom. Mint korábban írtam, mérvadó abban, hogy az olvasó fogja-e olvasni a blogodat vagy sem. Megmondom őszintén a prológus nekem nem tetszett. Értelmetlen volt a fogalmazás, valamelyik mondatnak szinte semmi értelme nem volt. Lehagytad a ragokat stb.
A mondatvégi írásjelekről se feledkezz meg. Ami kérdő mondat, annak kérdőjel legyen a végén, ne pont. Mondat elején nagy betű. Engem nagyon zavarnak az ilyen nyelvtani hibák.  Az elején a kis írói előszót különítsd el, mert van egy sor amiben megköszönöd a feliratkozókat stb, a következő sorban meg már a sztori. Tagolj!
A legnagyobb hiba, amit egy író elkövethet, ha jelzi az olvasónak, hogy bizonytalan magában, még saját magával sincs megelégedve. Hogyan várod el akkor, hogy az olvasók meg legyenek? Ha bizonytalan is vagy benne akkor olvasd át inkább háromszor, írd át háromszor de, ha nem akkor se írd ezt ki.
A többit pedig Fanni elmondta előttem.
Pontozás.: 5/2.

Végleges értékelés.:

Kinézet.: 3.7
Sztori.: 2.7

2 megjegyzés:

  1. Sziasztok....van egy kis ajándékom amit a blogomon tudtok megtalálni..
    http://mydreamaboutlondonandonedirection.blogspot.hu/2013/05/a-blog-2.html

    VálaszTörlés