2013. május 18., szombat

#24. Kritika - Airplane love

Cím.: Airplane love
Link.: http://airplanelove1d.blogspot.hu/
Író.: Réka Ferkó


Fannii.:
Kinézet.:
Számomra a fejléc zsúfolt. Az oké, hogy Harryről meg a főszereplő csajról egy-egy kép, de ez már sok volt.
A jobb oldali sávot én valamivel összébb húznám, mivel a bejegyzések alján látszik, hogy még valami lenne ott, és engem zavar, hogy nem látom azt a valamit. Ha a fejezetek elején (pl.:3. fejezet) Te beszélsz, és mondod, hogy kapcsolják be a zenét, vagy ehhez hasonló dolgok, akkor ami már a fejezet, mindenképpen különítsd el, gondolok itt 5 enterre, vagy valami kis mintára ami szétválasztja az össze nem illő részeket. Az, hogy kiemeled a "saját" részed egyáltalán nem megoldás. Ez lehet, hogy nem fontos, vagy más nem vette észre, de engem baromira zavar, hogy írsz egy mondatot, mondjuk; "Csak néztünk mind a ketten kifelé . "
És a szó meg a pont között nyomsz egy szóközt.
Nem kell.
Szerintem esztétikailag ront az összképen, engem meg rohadtul zavar.
Nekem alapjáraton tetszenek a képek, sokkal tagoltabb és szellősebb lesz tőle a sztori. De nem mindent ezekre kell bíznod. Először is az olvasóknak van képzelőereje. Másrészt használhatsz valamivel több leírást, és így nem kell ezekre a "segédeszközökre" hagyatkoznod.
Pontozás.:5/3,5

Sztori.:
Engem zavar, hogy nincs prológus. Az a legfontosabb, hisz így rávezetheted az olvasókat, mire is számíthatnak. Egy előleges betekintést kaphatnak. Azonban, ahogy olvastam az első fejezetet, annak-nekem legalábbis- prológus "íze" volt. Nekem kissé fura, hogy ennyire egymásra kattannak csak azért, mert ugyanolyan nyakláncot viselnek. Ha mondjuk a prológusban a nyaklánc eredetéről írtál volna, hogy ez egy szerelem nyaklánc, és ebből a világon csak kettő van, és azok akik ezt hordják némi ISMERKEDÉS után megismerik egymást mérhetetlenül egymásba szeretnek.
Így engem se zavarna, hogy így -szó szerint- egymás karjába ugarnak.
De amúgy meg elképesztően eredeti az ötlet, hogy a nyaklánc áll a középpontban. Ennek következtében arról a kis tárgyról sem szabad megfeledkezned. A másik meg, hogy pont a legjobb és mellesleg a legfontosabb részeket csillagozod ki.
Az ismerkedést, a beszélgetést.
Ezek fontosak.
Ezáltal is hosszabbak lennének a fejezetek, és nem lennének olyan hamar jóba, mint derült égből a villámcsapás. Az meg, hogy ilyen hamar összejöttek.
Számomra túl elsietett.
Pontozás.: 5/3,5

Jennii.:
Kinézet.:
A fejléc nekem tetszik, de a betűszínt írhatnád világosabbal mert alig látni mi van ráírva. Az oldalsávot egy kicsit húzd össze. Tetszik, hogy a szereplőkről a képek egyformák. Szerintem a szavazást és a lélekszámlálót cseréld fel, illetve a rendszeres olvasók modult is tedd ki. Amibe még egy kicsit belekötök, hogy a fejezetek elején az előszót azt írd kisebb betűvel mert zavaró, hogy nagyobb, mint maga a fejezet. Nem kell azokra külön hangsúlyt fektetni, mivel nem is azon van a hangsúly. :)
Tetszik, hogy szúrsz be képeket és gifeket a sztoriba, de nem kell túlzásba vinni. Csak arra rakj ki képet, amit mindenképpen szeretnél megmutatni az olvasóknak, hogy te konkrétan, hogyan képzeled el.
Pontozás.: 5/4

Sztori.:
Miért nem szerettek prológust írni? Nem írom már le milyen fontos is ez, hiszen már ezerszer leírtam korábbi kritikákban is.
Ne írj tőmondatokat, mint: Az egyetemen mindenki utál. A tanárok és a diákok is. - A pont helyett tegyél inkább vesszőt. Fanni is írta, hogy a szó és a pont közé nem kell szóköz, nagyon zavaró. A mondatoknak nem kezdődnek "és"-sel. Oda csak vesszőt tegyél.
Ismét sablon..találkozás a Nando's-ban. Nekem a harmadik fejezetben az erdős rész kicsit Alkonyatos, bár lehet csak én érzem így.
Egyetértek abban Fannival, hogy el van sietve az egész.
A fogalmazásra figyelj. Nem előzhetsz le valakit, ha te vagy előnyben.
Nekem az is sok, hogy Tiffanyt állandóan megtámadják majd a semmiből mindig ott terem Harry és megmenti.
A fogalmazásoddal igazából nincs baj, csak tényleg változtass ezeken a tőmondatokon.
Amit még nem értek, hogy folyton szó van a fiúkról. Van egy szavazás a blogon, hogy benne legyenek-e - miközben már benne vannak. Pluszban a szereplőknél is az egész bandáról van kép. Az ilyenekre figyelj.
Ami nekem még nem tetszik, hogy egyszer olyan ellenséges Harryvel - az elején - utána meg kis kezes bárány.
Pontozás.: 5/3.5

Végleges értékelés.:

Kinézet.: 3.7
Sztori.: 3.7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése