2013. május 18., szombat

#23. Kritika - Saját regények

Cím.: Saját regények.
Link.: http://sajatkonyvek.blogspot.hu/
Író.: D.L.L.

Jennii.:
Kinézet:
Először kezdem ott, hogy nem találtuk a fejezeteket. Nem tudtuk, hogy mit kell olvasnunk.
Egy blog a blogról szóljon. Itt meg alig látok fejezeteket, csak mellé beszéléseket. Szerintem ezen nagyon sürgősen változtass. Vagy hagyd meg ezt a blogot olyannak, ahol a kritikákat teszed ki amiket, kaptál és egyéb dolgokat vagy csak a történetet írd. Persze, minden blog kirakja a kritikákat egyéb dolgokat, de ez itt nekem már túl sok mert csak ebből áll ki a blog. A kritikáknak csinálj egy külön oldalt és mondjuk linkeld be  oda a kritikát, amit kaptál vagy másold be őket. Az egész nekem annyira zavaros, hogy két blogon futtatsz egy történetet. Ráadásul a történet közepén átváltasz egy másik blogkezelőre - amivel nincs baj - csak akkor szerintem az előző fejezeteket is be kellett volna másolni az újra mert így az ember azt sem tudja, hova kattintson. Én hiányolom a szereplőket, mert nem tudom hova tenni, hogy ki kicsoda. A blogspotos verzióról írok egy kicsit. Miért nincs lélekszámláló és rendszeres feliratkozó modul? Sokkal könnyebben nyomon tudják követni az olvasóid, ha történik valami. Az archivumot mindenképp tedd feljebb és az összes többit lejjebb. A "Befejezettek" oldalt feleslegesnek találom, mert még egy blogod sincs befejezve.
Ha megfogadod a tanácsom, akkor külön blogra szeded a "Saját regényeket", ahol tényleg csak a regényekről beszélsz. Új infókat teszel ki, stb stb; és az "Így éltem miután elmentél"-t pedig szintén egy külön blogra teszed, ahol csak a blog van.
Nagyon nem vagyok ezzel így kibékülve, nem tudok rajta kiigazódni.
Pontozás.: 5/2

Sztori.:
Kezdem ott, hogy miért nincs prológus? Nem tudjuk mi történt vagy, hogy egyáltalán mire számíthatunk. Rögtön belevágsz a történetbe úgy, hogy azt sem tudjuk ki kicsoda. A blogspoton van szereplő lista de onnan sem tudjuk meg, hogy ki hova tartozik. Nem is értem, hogy mik ezek a "Vallomás" dolgok. Pluszban egy fejezet 200 szó a freeblogon. Magában a történetben van fantázia, de annyira zavar ez az egész össze nem szedettség. Megmondom őszintén nekem nem nagyon volt kedvem olvasni. Viszont szépen és jól fogalmazol. Ami engem nagyon zavar, hogy nem értem, hogy most kinek a szemszögéből van a fejezet. Meg egyszer valakinek a szemszögéből írod, aztán a következő már írói szemszögből van. Nem nagyon igazodtam ki az egészen. Szerintem ez nem túl előnyös. Illetve a mondatok között ne hagyj ki egész sorokat.
Pontozás.: 5/2.5

Fannii.:
Kinézet.:
Alapjában véve elég egyszerű a sablon, de mégis ezért szép. Talán a fejlécet egyenletesebben "osztanám" el, hogy a blog teljes terület betöltse.
Az meg, hogy nem találtuk a fejezeteket...nevezhetjük a mi bambaságunknak, vagy a te-lehet csúnya szó- lustaságodból. Ha változtatsz azon, melyik megosztón is osztod meg a történeteidet, véleményem szerint az a minimum, hogy mindent egy helyre pakolsz. Mármint ami összetartozik. Nem az, hogy az eleje itt a közepe ott, a vége meg már megint itt van.
De szerintem vágod mire gondolok.
Az, hogy kérsz kritikát; semmi gond. De ne a fejezetektől vedd el a helyet. Jenni már említette; hozz nekik létre egy külön oldalt, mert zavaró, hogy az olvasónak kell megkeresni azt, mit is kell olvasni.
Mindemellett nekem hiányzik a "lélekszámláló" és a rendszeres olvasó modul.
Pontozás.:5/2,5

Sztori.:
Ahogy a freeblogon olvastam azt a rövidke leírást, ami a fejléc alatt látható volt, nekem nagyon bejött a sztori. Tényleg olyan volt, mintha egy könyvet olvasnék egy király és híres írótól. De, hogy se prológus se semmi.
Egyből elillant ez az illúzió.
Azt írtad, hogy 3-4 éve írogatsz. Szerintem az a minimum, hogy tudod, hogyan is épül fel egy könyv, egy blog. A prológus a lelke mindennek. Az, hogy így belevágsz, egyenlő a halállal. Ráadásul úgy, hogy ennyi szereplőt, ennyi szálaz mozgatsz egyszerre. Ha nincs rövid leírás az olvasó elveszett, és nem fog azért küszködni, hogy kijöjjön a zavaros fejezetekből.
Neki nem ez a dolga.
Lehet, hogy Te máshogy gondolod; viszont Neked tálcán kell felkínálnod a fejezeteket. Nem az olvasónak kell megküzdenie azért, hogy olvasson.
De szerintem mindezt kijavíthatod, vagy majd a következő blogodnál hasznát veszed ezeknek a tanácsoknak.
Sok sikert a továbbiakban!
Pontozás.:5/2,5

Végleges értékelés.:

Kinézet.: 2,25
Sztori.: 2,5


2 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Hát, köszönöm, hogy megírtátok. Ez egy egészen új nézőpont. Általában minden kritikaíró ugyan azokat a hibáimat szokta felhozni - ezeket ti most teljesen kihagytátok, viszont mondtatok olyanokat, hogy olyat még sose hallottam. Az, hogy nem áttekinthető, megkavartam ezzel az átköltöztetéssel stb. azt elfogadom. Viszont ezt a szemszöges dolgot nem nagyon értettem... ,,Nem is értem, hogy mik ezek a "Vallomás" dolgok." Már bocs, de ha tényleg elolvastad, akkor ez szerintem eléggé egyértelmű. Mondjuk nem is tudom, mit nem értesz/értetek pontosan. A fejezetek vannak E/1.-ben, Sarah szemszögéből, mivel ugye ő írja a naplót, és a vallomásban szereplő szereplők (na, ezt jól megaszontam :D ) olvassák el, az ő cselekményszálukat írtam írói szemszögből. Erre gondoltatok? Csak mert, mondom, azt elismerem, hogy a blog egy káosz, de hogy a történeten mit nem lehet érteni, azt el nem tudom képzelni.
    Minden esetre köszönöm, hogy őszintén elmondtátok a véleményeteket, igaz egy kicsit megütköztem rajta, de igyekszem megfogadni a tanácsaitokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szemszöges dolog az az, hogy egyszer kívülállóként írsz aztán egyszer Sarah szemszögéből. Nekem ez sokszor zavaros. De, ha az olvasóid értik akkor nincs gond.

      Törlés