2013. július 11., csütörtök

#68. Kritika - Big Time Rush and us

Cím: Big Time Rush and Us
Link: http://bigtimerushandus.blogspot.hu/
Író: Vivyy B.

Jennii.:
Kinézet.:
Nekem nem tetszik. Egyrészt azért mert a fejléc PNG, amivel amúgy nem lenne baj, ha más lenne a háttér.
Maga a fejléc. A kivágások nem valami szépek, illetve nekem a karikákban sem tetszenek a lányokról a képek. Nem illenek oda. Ha te csináltad a fejlécet akkor keress fel valaki, aki csinál neked másikat. Viszont, ha más csinálta akkor csak ugyanezt tudom tanácsolni.
Akkor jöjjön a modulsáv. Én az elején a szöveget más színnel írnám. A digitális óra felesleges, mindenkinek van óra a gépén, mindenki tudja hány óra van jelenleg. Az óra helyett tegyél ki egy képet vagy mondjuk írd ki az elérhetőségeidet.
Felesleges egy bejegyzés csak a szereplőknek, mikor van egy külön lap, ahol már megtörtént a bemutatás.
Én az egész sablont megváltoztatnám, más hátteret is tennék be és a betűtípusokat is megváltoztatnám.
Véleményem szerint egy egész design csere ráférne a blogra.
Pontozás: 5/2.5

Sztori:
Nem ide szoktam írni az ilyen dolgokat de most ide írom le. A szereplők felsorolásánál (bejegyzésben) hiányoltam, hogy a fiúkról is írj pár sort.
A "Szereplők" bejegyzés helyett én olvastam volna egy prológust, bevezetőt vagy akármit.
Elolvastam az első fejezetet - már, ha lehet annak nevezni - és hát semmi kedvem nem volt tovább olvasni.
Maga az alapsztori jó, de a fogalmazáson van mit alakítani. Vigyetek bele több gondolat menetet, párbeszédet. Monoton az egész. Olyan mintha egy tíz éves kislány naplójába beleolvastam volna, aki csak egymás után leírja a mondatokat, de nem figyel arra, hogy annak legyen formaisága.
A beszólások elég gyengék, mint például: Lecsaplak, mint vak a poharat. Anyu szokta ezt a mondatot használni és akkor is csak poénból.
A többit pedig Fanni leírja.
Pontozás: 5/3


Fannii.:
Kinézet.:
Ne haragudj.
De a design-es pocsék, szörnyű egyszerűen szar!
De előtte bocsánatot kértem.
A fejlécen a kivágások, maga az elrendezés meg azok a képek kör alakban...na meg a háttér...egyáltalán nem vall profi munkára. Ha te készítetted gratulálok  - tényleg minden gúny és irónia nélkül - jó, hogy Te magad próbálod alakítani a blogod, én még ilyen fejlécet sem tudtam volna készíteni. Ha viszont egy oldal, vagy valaki más csinálta - innen is bocsánat a következőkért - akkor az a személy hagyja abba vagy tegyen szert némi önkritikára.
Megnéztem az oldalt, amelyik csinálta a fejlécedet..Ahol viszont a többi fejléc tök jól néz ki. Akkor most csak veled csesztek ki? Lehet, hogy egy háttér csere sokat segítene és a fejléc nem nézni ki ennyire rosszul.
Szerintem az óra is felesleges, mindenkinek van órája és nagyrészt mindenhol ugyanannyi az idő.
Pontozás.:5/2,5

Sztori.:
Engem abszolúte nem kötött le a sztori. A fogalmazásod harmatgyenge. Nincs benne semmi érzelemleírás vagy bármi, ami némi érettségre vall. Egyszerűen leírod és kész. Semmi körítés nincsen hozzá. A fejezetek is rövidek - aminek most örültem. Én kifejezetten szeretem ha, ha a sztori több szemszögből olvasható és a több alatt maximum két főt értek. Ezt nagyon jól megcsináltad meg minden, de az nem rész, hogy három mondatban leírod, hogy utálom Zoe-t mert széttépte a rajzomat, majd váltás. Ha esetleg Nicky szemszögéből nem tudod normálisan kifejezni az érzelmeit a gondolatait, akkor, hagyd a p*csába és írd tovább Diana szemszögéből.
Alapjáraton a sztorid is sablon. A főszereplő csaj meg egy híres ember féltestvérek, ami kiderül valamilyen úton módon, mondjuk, hogy anyunak meg a te anyudnak ugyanolyan karkötője van, amit a nagyi hagyott rá ergo testvérek vagyunk. Te legalább leírtad, hogyan is jött ez a testvér-keresés, ami egy piros pont neked.
Szóval így nézve a sztorid - ha elég halványan is - de különbözik a többi "régi-új testvér" történettől. Csak az a baj, hogy szarul van fogalmazva, mások viszont mégis erre harapnak rá és kommentelnek és véleményeznek ész nélkül, pár jó sztorinál meg üres a "Hozzászólások" modul.
Hát ez van..
Pontozás.:5/2,5

Végleges értékelés.:

Kinézet.: 2.5
Sztori.: 2.7



3 megjegyzés:

  1. Elfogadom a kritikát,és igyekszem megfogadni a tanácsokat.
    Azonban egy dolog van,ami szemet szúrt:
    A "rövid fejezetek" csak az 1-5.részekre voltak jellemzőek,ebből pedig arra következtetek,hogy a történetre írt kritikák nem feltétlen jogosak.Általában a kritikaírók tovább olvasnak,ha jogos és fair kritikát akarnak írni.

    VálaszTörlés
  2. Nem magamat akarom védeni tényleg, mert nem szokásom. Amit mondok, mondtam azt felvállalom. Tény, hogy hosszabbak a részeid, de hol volt még a 23. fejezet mikor beküldted? És attól egy fejezet nem hosszabb, csak mert 6 totál nagy felbontású képet beraksz. Bemásoltam a blogger-be az egyik fejezeted, ami 1683 karakter. A fejezetek 2000-től kezdődnek. Attól függetlenül, hogy nem olvastam végig a sztoridat - mert tény, hogy nem olvastam végig - még tudok dolgokat.
    Igen, mi Jennivel - vagy lehet, hogy csak én - nem olvasok el minden fejezetet. Ezt ki is fogom írni szerintem oldalra, hogy ne támadjanak minket ezért. Szerintem meg nem várható el, hogy egy sablon sztorit, aminek már az első öt mondata után tudod a végét, amiből ráadásul, hetet naponta beküldenek elolvasd.
    Innen is szeretném mondani mindenkinek, aki ezzel nem ért egyet, Ő egy jobb kritikát akar, hogy még jobban fikázzák azt - az NE ismétlem NE kérjen innen. A mi türelmünknek és ízlésünknek is van határa.
    xoxo F.

    VálaszTörlés
  3. Nem azért,de én még egy olyan bloggal sem találkoztam (pedig már jó sok sablonsztorival találkoztam) ,aminek a "forgatókönyve" hasonlított volna a blogomhoz (blogunkhoz) ,bár lehet,hogy csak én vagyok a vak :)
    Megnyugtatlak,hogy a történet,amit a barátnőmmel írok,saját gondolatok alapján íródott,nem sablonra épül,az pedig egy plusz dolog,hogy a kívülállók,vagy akik nem olvassák a sztorit,mit gondolnak.
    Csak,hogy tisztán lássuk a dolgokat.
    Végülis mindegy,ne vedd hisztizésnek,mivel egyrészt nem az,másrészt ez csak egy saját gondolat.

    VálaszTörlés