2013. július 8., hétfő

#65. Kritika - Change my life

Cím.: Change my life
Link.: http://hangemylifeb.blogspot.hu/
Író.: Kántor Karii

Jennii.:
Kinézet.:
Kezdem ott, hogy húzd össze a blogot mert a jobb modulsávot nem is lehet látni. Nagyon zavaró, hogy állítgatni kell a csúszkát, hogy belássuk az egész blogot.
A fejléc szép, bár nekem az a naplementés rész nem igazán jön be, nekem valahogy nem illik a képbe. Illetve az a kép ahol Chachi ül, olyan mintha hiányozna a fél feje.
Összességében az design tetszik mert színek, betűtípusok és méretek nagyon jók. Viszont nekem a kurzor nem tetszik. Azt a nagy keresztet cseréld le egy kisebbre.
Pontozás: 5/4

Sztori.:
Hiányoltam a prológust.
Elolvastam az első fejezetet és hát nem volt kedvem olvasni. Lehet csak az én hibám nem tudom.
Egyrészt, engem nagyon zavar, hogy tele van ...-okkal. Feleslegesek. Aztán ez a sok zárojelben lévő magyarázkodás, én ennek sem látom értelmét. Felesleges leírni, hogy Nati mindig metróval jár dolgozni.
Aztán az elején nézem, hogy mi ez a (J) meg (Mrs.C). Utána a fejezet végére értem és olvasom, "odanyomorítom a kezdőbetűjét...mert nem akarom leírni, hogy xy mondta." Na ez micsoda? Már ne haragudj. Vagy végezz alapos munkát vagy semmit. Nekem ez teljesen úgy hat, hogy lusta vagy írni vagy nem tudom. Szerintem nem sokból állna leírni. Nem kell eleve minden mondat után oda írni, hogy ki mondta mivel az olvasó nem hülye, ki tudja következtetni, hogy éppen ki beszél. Pluszban nem mindig azt kell írni, hogy "mondta Mrs. Consales, mondta Nati". Mivel író vagy tudnod kell megfogalmazni dolgokat és kitalálni helyzeteket. Írok egy példát:
-Tudja Mrs.Evans ... - kezdett bele mondandójába Mrs.Consales.
Ennyiből állna és máris egy szép kerek mondatot kapnál. Sokkal szebb, mint hogy mindig zárójelben oda biggyesztesz pár betűt.
Angol megszólítások. Példa: Mrs.Consales ergo a Consales a férje neve ezért Mrs., aztán nem Mrs.Evans hanem Ms. Evans mivel Nati nincs férjnél, az a saját vezetékneve. Ezekre nagyon figyelj oda!
Kérdőmondat végére kérdőjelet teszünk és nem három pontot. Smile-kat hanyagold!
Helyesírás ellenőrző azért van, hogy használd! El tudnád kerülni, hogy a mindjárt-ot ne úgy írd le, hogy mingyárt.
Maga a sztori. Engem annyira nem kötött le de látok benne fantáziát. Kendall nyomulása kicsit sok nekem, bár lehet csak nekem. Egy  kicsit össze-vissza az egész sztori.
Ne haragudj, hogy ennyire "kritizáltam", remélem nem fogod zokon venni. :)
Pontozás: 5/3

Fannii.:
Kinézet.:
Nekem nem tetszik a fejléced. Túlságosan zsúfolt, rengeteg kép van betömörítve. Van három smacis kép..egyből is rájöttem, hogy romantikus vonala is lesz a blognak. A kevesebb néha több..
A blogszélességét mindenképpen kicsinyítsd le, hogy az egészet, egyszerre átláthassa az ember. A chat színeit én átállítanám, hogy illeszkedjen a blog színtónusaihoz. A háttered nem jön be. Az egész blog zsúfolt és kicsi. Mindenképpen alakítsd.
Pontozás.:5/3,5

Sztori.:
Mindig úgy kezdek neki ezeknek a blogoknak a kritizálásához, hogy elolvasom Jenni kritikáját. És a tiéd nem alakul valami fényesen...
Nekem is hiányzott a prológus, bár ahogy elolvastam a jobb felső részben a "The story" részt, az konkrétan megfelel a prológusnak.
Káromkodni nem lehet, pedig tudnék mit mondani.
Az első részben vannak ezek a zárójelben aláhúzott részek. Egy kérdés.:
Te mindezt komolyan gondoltad?
Ha a főszereplő csaj gondolja, eddig is megoldottad és dőlt betűvel írtad, ha nem és mindezt Te, íróként akarod a tudtunkra adni, akkor légszíves fejezd be. Nem tudom ilyen feltételek mellet, ki olvassa a sztoridat...mindegy.
Szerintem tegyél fel magadnak egy kérdést.
Érdemes-e írnod?
Jelen pillanatban nem a sztoridról és az írásmódodról van szó - bár a helyesírás ellenőrzőt néha használhatnád.
Hanem a hozzáállásodról. Ha nincs kedved ki írni, hogy ki mondott bizonyos dolgokat, akkor ne írd. De akkor blogot se. Alap dolog, hogy tisztességgel becsülettel kiírod, ki mondott valamit. Jenni is említette, hogy nem kell nyolc milliószor leírni, hogy Natalia mondta, Josh mondta, mint író vagy mint fantáziával bíró ember tudnod kell ilyesmit írni. Ha monda valamit leírhatod milyen az arckifejezése, vagy hogy egyáltalán elkezdte azt a szaros mondatot. Nem úgy, hogy te ezt meg azt zárójelbe odabiggyeszted, de aláhúzva Te is mondasz valamit.
A smile-kat és a pontozást hanyagold.
Nekem egyáltalán nem volt kedvem olvasni. A sztori sem kötött le. Na meg ez a pont-pont, smile és ez a sok zárójel magyarázkodás....Totális idiótának éreztem magam közbe.
Szerintem gondold át EZT  a blogot. Vagy változtatsz vagy így marad. Én az elsőt javaslom.
Pontozás.:5/2

Végleges értékelés.:

Kinézet.: 3,75
Sztori.: 2,5



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése