2014. augusztus 15., péntek

#104. kritika - A mi időnk


http://amiidonkthg.blogspot.hu/
Író: Leia

Kinézet:
A fejléc szép bár szerintem még egy szereplőt elbírt volna. A virágot a jobb sarokban nem értem és nem is nagyon tetszik. NEKEM. A betűtípus is tetszik. A méretezése nekem nem a legszázasabb, de nem elviselhetetlen.
A háttér, a betűtípus és a színek harmonizálnak, nagyon szép.
A modulsáv. A sorrendbe egyáltalán nem tudok belekötni, minden rendben van.
A karaktereknél nagyon jók a rendezett képek, de én nagyon hiányolom a vezetéknevüket. Úgy gondolom a szereplő lista úgy lenne teljes, ha az egész nevük fel lenne tüntetve. A díjakkal semmi probléma.
Letisztult, összeszedett designnal állunk szemben. Nagyon szép.
5/5

Sztori:
A fejezeteket rövidnek találom és találtam vesszőhibákat is, sőt mondatvégi írásjel hibákat is.
Vannak fejezetek, amiket simán összevonhattál volna. A számokat mindig betűvel írjuk! Nem győzőm hangsúlyozni. Nagyon sok tőmondatod van, ami rettentő zavaró az olvasás során.
Számomra az Aratás előtti éjszakán az a rémálom túl erőltetett volt, hogy félt, hogy rosszat fog álmodni rosszat is álmodott és nyilván azt, hogy kiválasztották. Számomra az is nagyon kiszámítható volt, hogy Myrat és Deant fogják kihúzni.
Az ötödik fejezetben nekem kicsit ellentmondásos, hogy úgy elengedte magát a vonaton. Ha engem akarnának egy olyan helyre szállítani, mint a Kapitólium és arra akarnának kényszeríteni, hogy küzdjek életre-halálra mások és a legjobb barátom ellen ki sem mozdultam volna a szobámból, még enni sem. Ráadásul, ha a barátom is ott lett volna a vonaton nekem az lett volna az első, hogy megkeresem. De ezt csak én gondolom így valószínűleg.
Celia mikor belép Myrához azt mondja sajnálja, ami vele és Deannel történt. De honnan tudja, hogy mi történt? Csak mert nem esett arról szó, hogy bárki mesélt volna bárkinek a kapcsolatukról. Nekem az is sok, hogy rögtön mennyire megszereti Myra Celiát és ezt ki is mondja.
Kiszámítható volt ez a szerelmi szál Myra és Dean között és nekem az sem nagyon tetszett, ahogy kimondták egymásnak az sz betűs szót. Olyan volt mikor én azt mondom, éhes vagyok.
Én személy szerint a kiképzésekről többet olvastam volna. Véltem felfedezni átfedéseket az eredeti THG-el, mint például, hogy az utolsó vacsorán nem volt ott Dean - pont mint Peeta. Myra azt tanácsolta Deannek ne menjen a bőségszaruhoz, pont ahogyan Katnissnek tanácsolták. Nem tudom, hogy ezek tudatosak vagy csak véletlenül fordultak elő, de figyelj rá nagyon!
Bevallom őszintén én az Arénádra voltam nagyon kíváncsi. Mikor leírtad, hogy víz veszi körül a szarut csak Istenhez fohászkodtam, hogy ne adj le egy ugyanolyan Arénát, mint a THG második részében.
A huszonkettedik fejezet végénél járok mikor ezt írom és eljött a pillanat mikor kiakadtam. Van egy "fejezet" arról, hogy Myra ül a fán? Komolyan? Ne haragudj de én ezt nem is nagyon mondanám fejezetnek.
Aztán az interjú során megerősítették, hogy nincs köztük semmi az Arénában meg simán kitálal, mikor hatszáz kamera figyeli Őket?
Én - egyenlőre - hiányolom az ilyen halálos csapásokat az arénából, mint mondjuk az első részben a tűz vagy a másodikban a majmok vagy valami ilyesmi, érted. Ami izgalmassá teszi az egészet.
Alapjában véve a történet nem lenne rossz csak nagyon figyelj az átfedésekre és könyörögve kérlek vonj össze fejezeteket mert van, hogy egy fejezetben semmi az ég egy adta világon nem történik.
Azt viszont szeretném megjegyezni, hogy az írásod a történet során fejlődött és ezért gratulálok.
5/3

A mai nap folyamán majd még értesítünk ugyanis egy Plecsnivel lettél gazdagabb, de nem árulom el melyikkel. #surprise

Jennii T.
xx


1 megjegyzés: