2013. augusztus 7., szerda

Kommenthatár és divat bloggerség - Második tétel.

Kommenthatár és divat bloggerség!

Légy olyan író, aki szívből ír..

Egy eléggé gyakori téma, mely ellen sokan lázadnak.
Jogosan.
Minden második blogon kommenthatárt hoznak létre.
Miért?
Talán, mert félnek.
Félnek, hogy semmibe veszik a munkájukat, nem értékelik Őket. Bevallom ettől én is tartok. Bárki dönthet úgy, hogy nem olvassa tovább. Bárki átpártolhat egy másik bloghoz.
Megtörténhet.
De nem az a megoldás, hogy kommenthatárt hozunk. Mindenki nézzen magába főleg az, aki blogot ír. Melyik komment esik jobban?
Az, amelyiket meglepetésként kapsz, olyan embertől, akitől nem vártad.
Vagy az, amikor kényszerből jönnek azok a megjegyzések, hogy; "Jó, kövit."
Melyiktől dobban nagyobbat a szíved? A facebook csoportunkban (KATT) kiírtuk ezt a Tiltólistás dolgot, mindenki a kommenhatárt hozta fel. Az egyik lány még mesélte is, hogy mindenki azt írta egy bloghoz, hogy 'kövit' az író pedig megszabta, hogy egy kommentnek minimum öt szóból kell állnia... Érdekes. De az ilyen ember nem érdemel kommentet. Kövezzetek meg, de nagy barom volt, aki ezt kitalálta.
Ha kezdő író vagy, ezt mindenképpen húzd ki a listádról. Légy olyan író, aki szívből ír. És ezzel elérkeztünk a Második Tételünk utolsó feléhez, mégpedig a divat bloggerséghez.
Nem tudhatjuk, hogy ki divat blogger, mert senkinek nem virít ez a homlokán. Én úgy fogalmaznám meg a divat bloggereket, akik azért írnak mert mások is. Legyen ez a más a barátnő, a nővér vagy a húg, ezért én is írok már valamit. Gondolhatjátok, hogyan is függ össze ez a két dolog, mármint a kommenthatár és a divat bloggerség. Először én sem értettem, mikor írták fel sem fogtam, de ahogy írom ezt a bejegyzést megvilágosodik néhány dolog.
A divat bloggerek - nagy többségük - állít kommenthatárt.
Miért? Miért feltételezem én mindezt?
Egy divat blogger, az nem blogger. Ergo nem tudja miről, miért és mindenekelőtt hogyan kell írnia. Csak dobálja egymás után a szavakat, értelmetlen mondatokat. Ezt ugyebár nem sokan értékelik - kivéve, ha ezek a sztorik nem az 1D-ről, a TW-ről, Justin Bieberről vagy éppen a BTR-ről szólnak, mert akkor jönnek a fanok és az 'Emeljünk Téged az egekbe' dolog - ezáltal nem elismert a blog, nem ismerik el magát az írót. Gondolom néhányan még is olvassák és őket 'kényszeríti' a kommentelésre. De persze nem csak a divatból blogolóknál vannak ezek a szabályok.
Emberek ha valaki meg tudja nekem magyarázni, miért jó a kommenthatár megemelem a kalapomat előtte. De azt a választ nem fogadom el, hogy 'Tudjam jól írok-e.' Egyikünk sem ír fantasztikusan. Végül is kiadták már valamelyikünk blogját könyvben? Van még mit fejlődnünk. De ezt ne azzal érjük el, hogy írunk - bocsi - egy rakat szart, majd a befolyásolható embereket kényszerítjük kommentre. Bár én azt is el tudom képzelni, hogy az elkeseredett írók maguknak kommentelnek névtelenül. Hiszen ciki lenne, hozni az új fejezetet annak ellenére, hogy nincs meg a komment.
De nem akarom tovább húzni az időt, tényleg.
Ha Te aki olvasod mindezt, kezdő író vagy, ilyet ne tegyél! Ne állíts kommenthatárt, mert felesleges. Senkinek nem jobb tőle. Az olvasóknak se, mert Ők nem azért kezdenek el olvasni egy sztorit, hogy 'na írjak már valami hülyeséget az írónak, hozza már az új fejezetet'. Hanem azért, hogy szórakozzon, hogy meglásson egy más világot. A Mi világunkat. A Blog világát. Ha kommentel magától, írjon annyit amennyit akar. De akkor Te is tudod, hogy tényleg azért ír, mert elismeri a munkádat, nem pedig azért, mert Te azt mondtad neki.
Ne légy divat blogger és ne állíts komment határokat. Keress más hobbit, mert ilyen írókra nem nagyon van szükségünk.

19 megjegyzés:

  1. Úristen.... Őszintén... ez a bejegyzés.. hát ezt nagyon jó hogy megírtad!!! Hálás vagyok érte, mert felnyitottad a szemem !!!! Kicsit szégyellem bevallani de én is szabtam "komment határt" néhány blogomon, de most be kell látnom hogy teljesen hülyeség.... mellesleg, én azért kértem hogy komizzanak, mert így tudtam hogy valakitérdekel a kövi rész, de most sikerült más belátásra bírnod és ezt nagyon köszönöm <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most lehet úgy fogok hangzani, mint egy dili-doki, aki az éppen leszokó drogoshoz beszél, de.:
      Nincs mit szégyellned. Komolyan, ezt nem azért mondom, hogy ne genyózzak veled itt mindenki előtt, aki olvas minket.
      Hanem azért, mert komolyan is gondolom. Felnyitottuk a szemed? Hál'istennek nagyon örülünk :D
      Az lenne ciki, sértő Rád és Ránk nézve, ha nem vennéd észre magad. Köszönjük! Most írok egy regényt...bocsi :"D
      Éppen anyummal beszéltem - oké, pletykáltunk - mikor láttam, hogy vadul villog, hogy Jennii írt. Mondom mi a gránát. Csak ennyit írt.:
      EZÉRT IS SZERETEK IDEJÁRNI!
      Először nem értettem, írta, hogy a kommentet nézzem meg, és tessék itt van elolvastam. Mindez - nem vagyok érzelgős, de ez annak hangzik xd - könnyes szemmel írom. Te vagy rám most hatással azzal, hogy mindezt leírtad. Elmondtad a véleményed mindez uszítás vagy kérés nélkül. Látod?
      Ha valaki szeret és értékeli a munkád valamilyen úton- módon a tudtodra hozza! ;)
      ♥♥
      xoxo Fannii

      Törlés
  2. Teljesen egyet értek!Az én blogom nem egy fanfiction.Csak 7 követőm van.Mostanság kapok egy max kettő kommentet, de eszembe nem jutott a komment határ.Semmi értelme!!Aki olvassa, olvassa.Aki kommentel, kommentel. Ennyi.Fölösleges bárkit is nyoszogatni.
    Örülök, hogy ez a blog foglalkozik ezzel, a témával,ezért is szeretek ide járni.

    By:Mandy×××

    VálaszTörlés
  3. Mindig is utáltam a divatot. Én 2004 óta írok, pedig akkor egyáltalán nem volt divat a tini lányok körében. Egyedül csak én írtam és mindenki meglepődött. De csak füzetbe, majd 2010-ben tértem rá a blogolásra. Gondoltam felteszem blogra h lássák a netes barátaim is. Lehet már akkor divat volt, de az én figyelmemet ezt elkerülte, mert ekkor már 19 voltam. Aztán egy csaj ajánlotta h térjek át blogspotra, na akkor jöttem rá mekkora divat ez. Régebben is olvastam blogokat, de nem tudtam h ennyi van. Mivel szeretek írni, így nem fogom abbahagyni, max a blogolást. Kicsit uncsi h minden második lánynak van blogja és ebből a fele csak divatból csinálja. Nekem úgy sincs sok olvasóm, a barátaimnak meg el tudom küldeni wordbe. De amit elkezdtem azt be is fejezem :D
    Egy vagy két kommentet szoktam kapni, engem nem keserít el mert a saját szórakoztatásomra csinálom.
    Amúgy ennek a blognak örülök, egy csomó olyan dolgot írtok amivel egyetértek, ezek nagyon igazak.
    Én is sok olyannal találkoztam ahol komment határ van, akik ezt írják azoknak mind sablon sztorijuk volt, egyszersem kommenteltem hozzájuk, sőt elég volt belőle egy rész is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az utolsó "bekezdésedhez" szülnék hozzá.
      Ahol komment határral találkoztam, az általában sablon sztori volt! Szóval szerintem ezen is el lehet gondolkodni...

      Jennii T.

      Törlés
    2. Vagyis szólnék hozzá! Bocsi. :D

      Törlés
  4. Nagy igazságokat írtál le, köszönöm neked! Mikor kritika író voltam rengeteg komment határos bloggal találkoztam, mindegyiknél jó tanácsként megjegyeztem, hogy felejtse el, de nem nagyon fogadták meg a tanácsomat.Evvel szerintem inkább elriasztják, nehogy odacsábítják az olvasókat, legalábbis én így vagyok vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, teljesen. Mi is leírjuk ezt, hogy: Te ezt most komolyan gondoltad?
      De valószínűleg az egyik fülükön be a másikon pedig kiszáll mindez.
      De köszönjük a véleményed!
      xoxoF.

      Törlés
  5. Sziasztok!

    A bejegyzésről konkrétan van véleményem: teljesen igazatok van! ;) Nem valami szép dolog komment határt létrehozni, ezt én is belátom, egyszer terveztem, de aztán meggondoltam magam. Tényleg, mert akik tényleg úgy gondolják, azok írnak.
    És a másik dolog, hogy tetszik a blogotok! Sok értelmes dolog van rajta (le a sablonsztorikkal, stb.) Sok sikert hozzá!

    Hayley xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülünk, hogy Te is ugyanazon a véleményen vagy. Jenniivel próbálunk nem újítani. Mármint oké, hogy kritikás blog vagyunk, de valamilyen szinten van némi befolyásunk azokra, akik olvassák ezt a blogot - egy nagyon kicsi :'D
      Miért ne írjunk fontos dolgokról is? Amik tényleg számítanak?
      Örülünk, hogy értékelitek mindezt. Fantasztikusak vagytok!
      xoxoF.

      Törlés
  6. Szia(sztok)!

    Teljességgel igazad van.Bevallom én még kezdő vagyok,de soha nem csinálnék ilyet,vagy ha igen ,akkor csak azért ,mert távol leszek!Sok blogot olvastam már,és majdnem a felénél volt kommenthatár.Én olyankor inkább nem is komizok ,csak azokhoz kommentelek és irok pár kedves mondatot akik nem teszik lentre ki! Pl : ''Ne felejts el komizni,neked pár pötyögés ,nekem egy nagy mosoly,xy komi után jön a kövi......''
    Még a szőr is feláll a hátamon ezektől.Lehet ,hogy ''mocsokság'' tőlem ,hogy nem kommentelek ,de ez van! Én örülök ,hogy végre egy kritikás oldal is felhivta erre a figyelmet! És legalább a kommenthatárosok is elgondolkodnak egy kisit! Gratula!

    xoxo

    Ölel titiket: K.Girl :)

    VálaszTörlés
  7. Szia K. Girl! :)

    A kritika írások alatt mi is rengeteg ehhez hasonló bloggal találkoztunk már. Hidd el egyáltalán nem szemétség tőled, hogy nem kommentelsz. Én sem teszem! :D Még azokhoz sem szoktam írni - vagy csak nagy ritkán - amiket szeretek és rendszeresen olvasok. Nem minden a kommenten múlik - ezt már én is kezdem belátni. Én is mindig várom a kommentet, mindig azt álmodom, hogy kapok vagy tíz kommentet, amiben agyba - főbe dicsérnek. Az álommal ellentétben mindig kapok egyet és mindig hevesebben reagálok arra az egyre, mint bármilyen másikra. Én csendes támogatónak vallom magam és valószínűleg az is maradok. Szerintem minden írónak van csendes támogatója. Én már megtanultam - és remélem más is, - hogy ezek a csendes támogatók, a legjobb közönség. Az Ő 'néma' támogatásuktól vagyunk azok, akik.. Jó írók, jó emberek. :) Értük érdemes írni. :)
    xoxo F.

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok!
    Én régebben több blogot is vezettem. Minfenfélét. Saját napló szerűséget, de fanficet is. Gyakorolgattam az írást, hátha egyszer majd nyitok egy blogot ami szép lesz és meg lesz jól írva. Sose volt olvasóm sok. De amikor érkezett egy komment majd kicsattantam az örömömből.
    A legjobb barátnőmnek megmutattam a blogom és hát ő is csinált. Kérte segítségemet a dizájn elkészítéséhez és én, mint jó barát segítettem. Megcsináltam. Aztán elkezte íni. A történet full sablon volt. A szokásos "testvérem Harry összejövök valamelyik bandataggal". Az egyik részhez kiírta, hogy valaki írjon kommentet mert külömben törli a blogot. Másnapra volt 5(!!!) kommentje. Csináltam neki fejlécet, mert ugye, jó barát vagyok. Ráírtam a nevem és ki volt akadva miatta.
    Aztán egy másik osztálytársam is belevágott abba, hogy ő mápedig írni fog. Ez mind szép és jó. Lenne. Ha nem másolta volna le az akkori fanficemet teljesen. Csak név és helyszín átírásokkal. A történetemben elrabolta a csajt Harry. Az ő történetébe Niall rabolta el az ő "csaját".
    De hallottam már, higy arról beszél ez ké személy, hogy "most milyen raj blogolni!"
    Tulajdonképpen itt arra akartam kitérni, hogy mennyire terjedő ez a divat-blogolás vírus. Mert jó. Írjanak. De akkor már valamo jót!

    Talán félelmből hogy elvesztem ezt a két barátom, de névtelenül írok.
    És bocsánat ha hibásan írtam dogookat, telefonról elüthettem.

    xoxo L.

    VálaszTörlés
  9. Szia L.!
    Először is köszönjük, hogy írtál és, hogy támogatsz minket. Igen ez a ' vírus' terjed már, a vírus benned jáár. ( eszembe jutott a Hooligans - VÍrus dala xd ) - Oké befejeztem.
    Szóval, szerintem szép dolog volt, hogy segítettél a barátnőidnek - mivel azok vagytok. Azonban ez a másolom a történetet, elmondom mi az enyém dolog,aztán minderre megsértődök, másolok agyba főbe. Az ilyen nem hiszem, hogy valami nagy barát. Átmegyek tanácsadóba, bár Jenninek van ilyen blogja :'D
    Szóval, ha tényleg jóban vagytok, nyugodtan elmondhatod a véleményed, ezért nevezik ezt az őszinte, harmonikus kapcsolatot barátságnak. - ezt mondaná Jenni.
    Én viszont azon vagyok, hogy törd fel a blogspotját és töröld a blogját!! De komolyan, én az ilyen ember elé kitenném a lábam és reménykednék, hogy kutyaszarba esik a képe. Nem vagyok valami bosszúálló - vagyis nem egyből. :D Majd sok sértő dolog után csapok egy nagyot.
    Engem érdekelne a blogod, szóval örülnék neki ha elküldenéd. Ha itt nyilvánosan nem szeretnéd, akkor nekem facen vagy üzenetben. :)
    xoxo Fannii.

    VálaszTörlés
  10. Szia! Annyira jó,hogy ezt leírtad,ugyanis eddig én is szabtam kommenthatárt de ezzel most felnyitottad a szememet,hogy teljesen felesleges. Nem tudom elégszer megköszönni neked! És most tarthat akárki divatbloggernek,mert nekem is fanfiction-om volt,de nem azért írtam,hogy most menőzek hogy "húú van egy 1D-s blogom most térdeljetek le előttem mert én vagyok a legjobb író" NEM! hanem azért mert szeretek írni...igaz nem vagyok profi de tényleg nagyon szeretem ahogy a betűk először szavakká majd a szavak mondatokká és a mondatokból pedig megszületik valami számomra fantasztikus dolog. Ezért is döntöttem úgy,hogy inkább kezdek egy másik blogot ami nem fanfiction,hogy megmutassam/bebizonyítsam saját magamnak is,hogy nem csak azért olvasták mert az általuk kedvelt sztárról szólt.
    Bocsánat a kisregényért de muszáj volt leírnom :)
    Puszi: *K xx

    VálaszTörlés
  11. Totálisan egyetértek.
    Igaz, hogy én is azért kezdtem el blogolni, mert a nővérem hobbija nagyon megtetszett, és szerettem volna csinálni. Elindult az első blogom.
    KÖNYÖRGÖM.
    Már befejeztem, és büszkélkedhetek kemény 1 feliratkozóval (♥), és nulla kommenttel.
    Én nem ezért csináltam.
    Hanem mert író szeretnék lenni, és mert fejlesztem magam. ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen más az, amikor éppenséggel valaki - aki közel áll hozzád - ezzel foglalkozik neked megtetszik és kipróbálod. Persze csak akkor, ha aztán tényleg úgy gondolod, hogy "komolyabban" szeretnél ezzel foglalkozni, nem pedig továbbra is azért, mert "Jaj, Ő is ír. Hát akkor nehogy már én ne." .
      Én további sok sikert kívánok neked az íráshoz és remélem valóra válik a vágyad! :)

      Jennii T.
      xx

      Törlés
  12. Sziasztok!

    Most találtam rá a blogra!
    Szégyenlem magam! Van egy blogom és mindig kommenthatárokkal hoztam a következő részt és most ahogy így elolvastam elsírtam magam, hogy milyen Szánalmas is vagyok!
    Most annyira rosszul érzem magam és teljesen meggyőztetek, hogy ezentúl erről leszokjak. Attól félek, hogy nem vagyok elég jó és egyszerűen én így éreztem jónak, de Tévedtem.....nagyon!!
    Nagyon szépen köszönöm, hogy felnyitottátok a szemem!

    'Hope oxox

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Hope!

      Az első dolog, amit le szeretnék szögezni: nem vagy szánalmas! Amikor megírtuk ezt a tételt azt volt a célunk, hogy felnyissuk a komment határt hozó írók szemét. És veled sikerrel jártunk. Felnyílt a szemed és rájöttél, hogy ez így egyáltalán nem okés. Tehát, te inkább egy siker vagy mintsem szánalom.
      Mindenki szeretne meggyőződni arról, hogy az amit csinál jó-e. Fannii is, én is és te is. De ennek van más módja is mint a komment határ. Reklámozd a blogodat csoportokban, kérj link cseréket, hogy így több emberhez eljusson a történeted. Hidd el, fognak kommentelni. Igaz lehet, hogy öt komment helyett csak egy-kettő fog érkezni de mindennél jobban fogsz neki örülni mert azok a kommentek szívből jöttek nem pedig azért mert követelted Őket.
      Te vagy az újabb siker történetünk! Büszkék vagyunk rád!

      Ölel..
      Jennii T.

      Törlés