2013. augusztus 7., szerda

A blogot weheartit-nak, twitternek vagy éppen facebook állapot frissítésnek nézni - Harmadik Tétel.

A blogot weheartit-nak, twitternek vagy éppen facebook állapot frissítésnek nézni.


A dolgokat használjuk rendeltetésük szerint..

Igen ismét mi vagyunk, ismét olyan dologgal, ami valószínűleg csak a mi csőrünket böki. Eléggé pozitív visszajelzéseket kaptunk eddig a két Tiltólistás bejegyzéshez, amit innen is köszönünk szépen. Gondolhatjátok; Mit akarnak ezek még? Mibe fognak még belekötni?
Hát tessék.:
A címben is olvashatjátok, lényegében a fölösleges posztokba kötünk bele. Eléggé hervasztó egy blognál olyasmivel találkozni, hogy az író képet, videót oszt meg. Erre találták fel a fent említett portálokat. Hogy mindez miért zavaró? Mert a blogspot nem erre lett feltalálva. Mivel fejből nem tudom kiléptem blogspotból - kíváncsi voltam, mit ír ki szlogennek a blogspot. Tessék.:

Olvassátok el. Lát itt valaki olyat, hogy itt azt kell megosztani, hogy.:
"ASDASDASDASDASDASDASDASD" vagy.
"Awwwwwh, láttátok már ezt a képet Harryről?? Elolvadok. Omg Omg Omg!" 
"Beteg vagyok, ezért csúszni fog a rész. Extra bűn bánó pofi. Sorryyy, de lávolás van bébik!"
Na ezektől jön fel az ebédem. Nagyon sok ilyen bloggal találkoztunk már, tényleg. Én elhiszem, hogy meg akarjátok ismerni az olvasóitokat. Na de így? Személy szerint, ha én olvasnám a Te blogod, ahol ilyen bejegyzések vannak, valószínűleg felröhögök és azt mondom Húzzál már!
Határozottan kijelenthetjük, hogy egy blog a történeté, ismétlem a TÖRTÉNETÉ és nem pedig a nyáladzásé!
Nem véletlenül találták fel a weheartit képmegosztó oldalt illetve a twitter és facebook közösségi portálokat. Ezek a webhelyek pontosan azért vannak, hogy megosszuk a nekünk tetsző képeket, véleményeket írjunk le vagy éppen hírt adjunk magunkról!
Viszont itt van ez az oldal, a blogspot, ami viszont nem azt a célt szolgálja, mint az előbb feljebb említett oldalak - kivéve ha nem egy történetet futtatsz a blogon.
Ha van egy blogod ami RÓLAD szól, akkor ossz meg azt, amit akarsz! Oszd meg azokat a képeket, amelyek láttán "elfolysz", oszd meg érzéseidet vagy egyéb dolgokat, amik veled kapcsolatosak! VISZONT, ha a blogodon egy komplett történet van, akkor felejtsd el ezeket a bejegyzéseket!
Én (Jennii) is elkövettem azt a hibát, hogy a blogos "pályafutásom" kezdetén megosztottam olyan dolgokat a blogomon, amik egyáltalán nem illettek oda. Akkor úgy voltam vele, hogy nincs ezzel semmi probléma, de így vissza gondolva hatalmas hiba volt!
Hozzád, mint kezdő íróhoz szólok. Egy történettel foglalkozó oldalon semmi keresni valója nincsen ezeknek a bejegyzéseknek. Az olvasóid nem arra kíváncsiak, hogy éppen milyen kép miatt ájulsz el, hanem a történetre.
Én mindig könyvekkel szoktam példálózni. Gondoljatok csak bele! Olvastok egy könyvet teljesen el vagytok mélyülve, lapoztok a következő oldalra és azt látjátok, hogy az író a történet helyett ezt írta le: "Képzeljétek! Hallottam ma egy tök jó dalt. Itt a link, hallgassátok meg ti is!"
Ez a szitu teljesen ugyanolyan, mint amikor egyes írók beszúrnak egy képet vagy egy zenét a történet kellős közepén. ( De ez már egy másik Tétel.)
Az az egy szó, amivel tudnám jellemezni ezeket a bejegyzéseket a....
felesleges.
Ha szeretnétek megosztani az olvasóitokkal személyes dolgokat - képet, zenét, érzést stb - akkor nyissatok a blogotoknak egy facebook csoportot, ahová beléphetnek és ahol Te nyugodt szívvel - a történet megzavarása nélkül - mesélheted el nekik, hogy éppen melyik híresség után bomladozol.
Reméljük, hogy néhány kezdő vagy már régi blogolónak fel tudtuk ezzel a kis papolással hívni a figyelmet arra, hogy mennyire haszontalanok ezek a bejegyzések.
A dolgokat használjuk rendeltetésük szerint, mivel ha egy párhuzamos világban élnénk és minket használnának, mi sem örülnék, ha kutyaként kellene élnünk, annak ellenére, hogy embernek lettünk teremtve.


4 megjegyzés:

  1. Én már 2010 óta blogolok, de ilyen szövegeket egyszersem írtam ki, nekem még eszembe sem jutott. Viszont most elég sok ilyennel találkoztam h pl közli az író, hogy két hétig nyaralni fog, de ha lesz wifi megpróbálja hozni a részt. Most itt gondolok vkire, de nem mondok nevet, főleg h a csajnak nagyon sablonos a története és nyáladzanak benne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából nekem még azzal nincs bajom, ha kiírja, hogy megy nyaralni ezért egy darabig ne várjuk a részt. DE! mikor teljes élménybeszámolót tart arról, hogy mikor hol volt, a történethez nem illő posztokkal telepakolja a blogot, na attól a hajam az égnek tud állni!

      Jennii T.

      Törlés
  2. Nem tudom Jenni, engem már az is irritál. :D
    Lehet, hogy ezzel a szöveggel felsőbbrendűnek tűnök vagy valami, de nem vagyunk - mi írók - kötelesek elszámolni az olvasóknak. Fölösleges írni egy bejegyzést, hogy nyaralni vagyok de sorry satöbbi. Nem. Az új fejezet jön amikor jön és akkor - persze, ha akar - elnézést kér.
    xoxoF.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, nem is azt mondom, hogy feltétlen osszuk meg minden lépésünket az olvasóinkkal - én sem teszem soha.
      Csak azt mondom, hogy nálam még az egy olyan kategória ami miatt nem kezdek el sikítani. :D

      Jennii T.

      Törlés