2014. június 29., vasárnap

#94. Kritika - Washington még várhat.

Cím.: Washington még várhat
Link.: http://ellierobertsstories.blogspot.hu/
Író.: Ellie Roberts

Kinézet: 
A színek összhangban vannak egymással. A bejegyzések címe szerintem lehetne valamivel "bonyolultabb".
A fejléc szerintem eléggé egyszerű. A történetet olvasva szerintem sokkal-sokkal többet is ki lehetett volna belőle hozni. Nekem annyira a cím betűtípusa sem tetszik rajta, de lehet ez csak személyes dolog. Nem tudom.
A bejegyzések értékelésénél én hiányolom a "nem tetszik" gombot. Nem mintha azt szerettem volna kipipálni, csak így lenne fair, hogy azok az olvasók is ki tudnák fejezni a véleményüket, akiknek esetleg nem nyerte el a tetszését a történeted. A negatív kritika is építő.
Felesleges találom, hogy három mondatonként nyomsz két entert. Túlságosan is tagolt az egész. Esztétikailag sem nyerő és az olvasást is zavarja - nekem tuti.
A modulsávban szerintem aranyosak a képek, csak nem nagyon illenek a történethez - legalábbis véleményem szerint. Az üdvözlő szöveg megoldása jó bár szerintem egy sima, nagyobb, görgő nélküli szövegdoboz sokkal szebb lenne. Ugyanígy az elérhetőségeknél. A kampány kép és szöveg szerintem mehetne lejjebb. A megjelenítés számlálóval csak egyetlen problémám van. Az egész blog designja elég kifinomult, erre a lélekszámlálóból pont a legormótlanabb van betéve. Szerintem cseréld le az egyszerű számlálóra. A chattel nincsen semmi problémám.
Az oldalak nagy többségénél semmi kivetnivalót nem találtam. Tetszik, hogy a szereplőknél rendezett képeket használtál. A tartalomjegyzéknél feleslegesnek találom azt a "folyamatosan bővül" mondatot.
Viszont a Véleményeknél illetve az Ismerj meg jobban! oldalaknál elég lenne csak a linket bemásolni a hosszú szövegek helyett.
Pontozás: 5/4

Történet: 
A fülszöveg alapján nagyon érdekesnek és izgalmas találtam már előre a történetedet. Annak is rettentően örültem, hogy nem egy újabb fanfictiont kell olvasnom. És itt jön a de.
A prológussal még nem is volt problémám. Sőt, szerintem tök érdekesen oldottad meg. A kép a cikkről jó ötlet volt.
Aztán elkezdtem olvasni magukat a fejezeteket. Három fejezet van fent a blogon de konkrétan még nem történt semmi azon kívül, hogy Ellie lelépett és Graham kattintott néhány fotót egy lányról. Persze nem is jó az mikor már három fejezet alatt történik annyi minden, mint máshol húsz fejezet alatt, de nálad ez már sok véleményem szerint.
A fejezetek terjedelme lehetne hosszabb is. Például azt, amit te leírtál az első és második fejezetben simán le lehetett volna írni egyben. A fejezetekben körülbelül nem történik semmi. Felesleges információk töltik ki a sorok nagy részét mint például: bezártam az ajtót, megnyomtam a gombot, fotózás közben a fejéhez emelte a kezét. Jelentéktelen dolgok.
A fogalmazásodon még lehetne alakítani. Nem mondom, hogy rossz mert attól azért eléggé távol vagy de lehetne jobb is. Ez mind csak gyakorlás kérdése. Én kívánom neked, hogy sokat fejlődj a történeted során.
Azt viszont külön megjegyezném, hogy nem találtam helyesírási hibát. Hurrá.
Ami engem kiakasztott. Mi ez a részlet a negyedik fejezetből?! Ezt te komolyan gondoltad?!
Én mindig írókkal és könyvekkel példálozok, most is ezt fogom tenni. Vegyük mondjuk a hm... Csillagainkban a hiba című könyvet (csak mert az most olyan felkapott). John Green csak a felééig írta meg a könyvet, mert annyira volt ideje. De azt a félig megírt könyvet kiadják, majd rá mondjuk fél évre kiadják a másik felét mert akkor már sikerült befejeznie.
Nem, nem, nem és nem. Fél munkát nem adunk ki a kezeink közül. SOHA! Íróként pedig főleg nem!
Vagy ne tegyél ki semmit vagy, ha kiteszel valamit akkor az teljes legyen ne egy hat mondatos "valami"!
Amit én tanácsolnék neked: Ülj többet a fejezeteken, gondolkozz rajtuk, hogyan vihetnél bele több történést és izgalmat, mert alapjában véve ez egy baromi jó történet lenne.
Amit még megjegyeznék. Nagyon örülök, hogy Graham szemszögéből is írsz. Én egyszerűen imádom a férfi szemszögeket elolvasni. Csak ebbe is fektess bele még némi munkát, hogy tutira jó legyen.
Sok sikert kívánok neked a továbbiakban.
Pontozás: 5/3

Jennii T. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése